گزارش جدیدی برای فلور ایران: (Marrubium duabense Murata (Lamiaceae

نویسندگان

  • عاطفه اعزازی دانشجوی کارشناسی ارشد ، گروه زیست‌شناسی دانشگاه تربیت معلم.
چکیده مقاله:

Marrubium duabense Murata برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود. این گونه در گزارشهای قبلی به طورانحصاری ازافغانستان گزارش شده بود.  لذا گزارش وجود آن در ایران نشان دهنده گسترش محدوده آن به سمت غرب است. با این گزارش تعداد گونه های این جنس در ایران به 11 می رسد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گزارش جدیدی برای فلور ایران: (marrubium duabense murata (lamiaceae

marrubium duabense murata برای اولین بار از ایران گزارش می شود. این گونه در گزارشهای قبلی به طورانحصاری ازافغانستان گزارش شده بود.  لذا گزارش وجود آن در ایران نشان دهنده گسترش محدوده آن به سمت غرب است. با این گزارش تعداد گونه های این جنس در ایران به 11 می رسد.

متن کامل

گزارش گونه جدیدی از Asparagus ، تیره Asparagaceae برای فلور ایران

گونه Asparagus capitatus subsp. gracilis برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از جنوب سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع آوری، رویشگاه، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گونه توضیح داده می شود.

متن کامل

گونه Astragalus skorniakovii گزارش جدیدی برای فلور ایران

گونه Astragalus skorniakovii متعلق به بخش Cystium به‌عنوان گونه جدیدی از ایران گزارش می‌شود. این گونه از پارک ملی تندوره شهرستان درگز در استان خراسان رضوی جمع‌آوری گردیده است و با داشتن کرکهای سفید بر روی تخمدان و میوه از گونه  A. kurdaicus با داشتن تخمدان و میوه بدون کرک متمایز می‌شود. گونه مذکور نیز قبلا از خراسان گزارش شده است.

متن کامل

گونه Trifolium longidentatum، گزارش جدیدی برای فلور ایران

گونه Trifolium longidentatum به عنوان یک گزارش جدید از استان کردستان در غرب ایران معرفی می شود. این گونه متعلق به بخشه Trifolium زیر بخشه Ochroleuca است و از نظر تاکسونومی با داشتن دندانه های کاسه بلند، گوشوارک‌های مستطیلی- نیزه ای که چهار پنجم طول آن به دمبرگ متصل شده، گل‌های صورتی کم رنگ و غلاف منقار مانند خمیده از سایر گونه‌ها قابل تشخیص می باشد و در محدوده فلور ایرانیکا گونه ای نزدیک به آن ...

متن کامل

گزارش جدیدی برای فلور ایران: ( Lonicera microphylla (Caprifoliaceae

گونه Lonicera microphylla Willd. ex Roem. & Schultes برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه در محدوده فلات ایران از افغانستان و پاکستان گزارش شده است. با این گزارش تعداد گونه‌های این جنس در ایران به 9 می رسد.

متن کامل

گزارش جدیدی برای فلور ایران: ( lonicera microphylla (caprifoliaceae

گونه lonicera microphylla willd. ex roem. & schultes برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه در محدوده فلات ایران از افغانستان و پاکستان گزارش شده است. با این گزارش تعداد گونه های این جنس در ایران به 9 می رسد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 15  شماره 1

صفحات  80- 81

تاریخ انتشار 2009-06-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023